ԽԱՂՈՂՕՐՀՆԵՔ
id215Խաղողը հնագույն քաղաքակրթություններում եղել է բերքառատության և բարեկեցության
խորհրդանիշ: Լինելով գինու հիմնական հումքը՝ այն
խորհրդանշել է վայելչական ու անհոգ կյանքը: Այդ պատճառով հին երկրներում, այդ թվում և Հայաստանում, բերքատվությանը նվիրված հեթանոսական արարողություններում խաղողը եղել է
ծեսի կարևոր բաղադրիչը:
Սուրբ Գրքում խաղողն ու գինին
խորհրդանշում են հոգևոր բարիքը [տե՛ս
Երգ. 1.2;
7.8,
Մատթ. 7.16,
Ղուկ. 10.34] և վերերկրային, երանելի կյանքը [
Մարկ. 14.25,
Հովհ. 2.10]:
Քրիստոս Իրեն անվանում է ճշմարիտ որթատունկ, իսկ Իր հետևորդներին՝ որթատունկի ճյուղեր [տե՛ս
Հովհ. 15.5]:
Քրիստոնեության դառնալուց հետո Հայաստանում պահպանվեց խաղողի
ծիսական կիրառությունը. այն որդեգրվեց
Եկեղեցու կողմից՝ խաղողի
օրհնության կամ խաղողօրհնեքի արարողությամբ: Քանի որ խաղողի առաջին բերքատվության շրջանը համընկնում է
Վերափոխման տոնակատարության ժամանակի հետ, խաղողօրհնեքը կցվել է այդ տոնին և կատարվում է անմիջապես
պատարագից հետո:
Եկեղեցի բերված խաղողի ողկույզների
օրհնությամբ խորհրդանշորեն օրհնվում են նաև Հայաստանի բոլոր այգիները:
Խաղողի օրհնված ողկույզների բաժանում ժողովրդին
Ս. Աստվածածնի Վերափոխման տոն, Ս. Էջմիածնի Մայր տաճար
Լուսանկար՝ Մարտին Շահբազյանի